El
tipus de dinàmiques que hem escollit la Cristina Ayuso i jo per treballar de
manera grupal amb les nostres companyes han sigut les dinàmiques de
coneixement. L’objectiu que volem aconseguir és conèixer-nos amb més
profunditat entre nosaltres i aconseguir una millor comunicació i cohesió.
Per
poder aconseguir consolidar aquest objectiu hem decidit implementar les
dinàmiques següents. Però abans de tot, per començar la nostra sessió hem
implementat una dinàmica de presentació.
Dinàmica de presentació – Memory:
Per
realitzar-la necessitarem que les nostres companyes portin de casa seva una
fotografia de la seva infància per duplicat. Per poder començar posarem totes
les fotografies per duplicat cap per avall i desordenades. A continuació es
posaran en rotllana al voltant de les fotografies i
una per una i per ordre aniran aixecant dues fotografies alhora per cada torn.
La primera que trobi una parella haurà d’endevinar quina companya és i la
companya corresponent a la fotografia haurà d’explicar una mica de la seva
infància. Això ho aniran fent fins que surtin les fotografies de cadascuna de
les companyes i hagin parlat totes.
Dinàmica 1 – Busca busca:
Per
realitzar-la repartirem a cadascuna d’elles un full amb una sèrie
d’afirmacions. Per omplir-les hauran d’anar preguntant i buscant qui és la
companya que compleix cada una de les afirmacions. L’objectiu és aconseguir que
entre elles coneguin coses que abans desconeixien. A mesura que vagin omplint
les afirmacions, potser s’adonen que més d’una comparteixen els mateixos fets.
Dinàmica 2 – La vida en un globus:
Per
realitzar-la els hi repartirem un globus juntament amb un tros de paper.
Cadascuna d’elles haurà d’escriure el seu nom i alguna cosa que li agradi fer. Després
hauran d’enganxar el paper en el globus que li hem lliurat amb anterioritat. A
continuació totes inflaran el seu globus i començaran a ballar al so de la
música. Quan aquesta es pari hauran de deixar anar el globus i ràpidament
apropiar-se d’un altre diferent. Agafaran el paper i s’asseuran totes en
rotllana. Després llegiran el nom de la persona i el que li agrada fer imitant
mitjançant gestos l’afició d’aquesta. La persona a la qual han anomenat haurà
de fer el mateix amb la persona que li hagi tocat en el paper. Es realitzarà
així fins que siguin nomenades totes les companyes.
Dinàmica 3 – El bingo del coneixement:
Per
realitzar-la entregarem a cadascuna d’elles una targeta de bingo. En cada
casella hi hauran escrites una sèrie d’afirmacions. Les companyes hauran de
trobar a una persona per cada casella que s’identifiqui amb l’apartat i
escriure el seu nom. A cada casella només es pot posar el nom d’una companya,
sense repetir a cap en una mateixa casella. La primera que completi totes les
caselles haurà de cridar bingo.
Dinàmica 4 – Persecució de noms:
Per
realitzar-la els hi repartirem un full en blanc. En aquest hauran d’escriure el
nom i l’edat del seu actor preferit. A continuació farem grups de x persones, segons
el nombre de companyes a classe. Cada grup haurà d’aconseguir apuntar tots els
noms dels actors i la seva edat abans que els altres grups, per tant, cada grup
haurà de tenir en compte que els altres també voldran apuntar i hauran de
trobar la manera, entre totes, d’apuntar tots els noms abans que els altres
grups.
ANÀLISI DAFO:
Anàlisi
intern:
- Fortaleses: Personalment, considero que sóc una persona bastant oberta i natural capaç de gestionar de la millor manera els possibles malentesos que poden sorgir. A més a més considero que tinc un caràcter prou alegre i contagiós per fer la dinàmica més divertida i animar a les companyes a participar amb més entusiasme. Pel que a les dinàmiques, hem intentat escollir i crear dinàmiques innovadores i entretingudes per aconseguir que les nostres companyes passin un bon moment.
- Debilitats: Personalment considero que sóc una persona a la qual li costa gestionar les seves pròpies emocions i controlar els seus actes en algunes situacions.
- Amenaces: Considero que la segona dinàmica anomenada “La vida en un globus” conté un recurs material que podria influir negativament en el desenvolupament de la dinàmica si aquest deixes de funcionar. Aquest recurs material és l’equip de música.
- Fortaleses: Personalment, considero que sóc una persona bastant oberta i natural capaç de gestionar de la millor manera els possibles malentesos que poden sorgir. A més a més considero que tinc un caràcter prou alegre i contagiós per fer la dinàmica més divertida i animar a les companyes a participar amb més entusiasme. Pel que a les dinàmiques, hem intentat escollir i crear dinàmiques innovadores i entretingudes per aconseguir que les nostres companyes passin un bon moment.
- Debilitats: Personalment considero que sóc una persona a la qual li costa gestionar les seves pròpies emocions i controlar els seus actes en algunes situacions.
Anàlisi
extern:
- Oportunitats: Considero que una bona actitud i ganes de participar per part de les companyes ajuda positivament en el desenvolupament de la dinàmica.
- Oportunitats: Considero que una bona actitud i ganes de participar per part de les companyes ajuda positivament en el desenvolupament de la dinàmica.
- Amenaces: Considero que la segona dinàmica anomenada “La vida en un globus” conté un recurs material que podria influir negativament en el desenvolupament de la dinàmica si aquest deixes de funcionar. Aquest recurs material és l’equip de música.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada