diumenge, 3 de maig del 2020

EXPLICACIÓ DE LA NOSTRA DINÀMICA GRUPAL I ANÀLISI DAFO

El tipus de dinàmiques que hem escollit la Cristina Ayuso i jo per treballar de manera grupal amb les nostres companyes han sigut les dinàmiques de coneixement. L’objectiu que volem aconseguir és conèixer-nos amb més profunditat entre nosaltres i aconseguir una millor comunicació i cohesió.
Per poder aconseguir consolidar aquest objectiu hem decidit implementar les dinàmiques següents. Però abans de tot, per començar la nostra sessió hem implementat una dinàmica de presentació.

Dinàmica de presentació – Memory:
Per realitzar-la necessitarem que les nostres companyes portin de casa seva una fotografia de la seva infància per duplicat. Per poder començar posarem totes les fotografies per duplicat cap per avall i desordenades. A continuació es posaran en rotllana al voltant de les fotografies i una per una i per ordre aniran aixecant dues fotografies alhora per cada torn. La primera que trobi una parella haurà d’endevinar quina companya és i la companya corresponent a la fotografia haurà d’explicar una mica de la seva infància. Això ho aniran fent fins que surtin les fotografies de cadascuna de les companyes i hagin parlat totes.



Dinàmica 1 – Busca busca:
Per realitzar-la repartirem a cadascuna d’elles un full amb una sèrie d’afirmacions. Per omplir-les hauran d’anar preguntant i buscant qui és la companya que compleix cada una de les afirmacions. L’objectiu és aconseguir que entre elles coneguin coses que abans desconeixien. A mesura que vagin omplint les afirmacions, potser s’adonen que més d’una comparteixen  els mateixos fets.



Dinàmica 2 – La vida en un globus:
Per realitzar-la els hi repartirem un globus juntament amb un tros de paper. Cadascuna d’elles haurà d’escriure el seu nom i alguna cosa que li agradi fer. Després hauran d’enganxar el paper en el globus que li hem lliurat amb anterioritat. A continuació totes inflaran el seu globus i començaran a ballar al so de la música. Quan aquesta es pari hauran de deixar anar el globus i ràpidament apropiar-se d’un altre diferent. Agafaran el paper i s’asseuran totes en rotllana. Després llegiran el nom de la persona i el que li agrada fer imitant mitjançant gestos l’afició d’aquesta. La persona a la qual han anomenat haurà de fer el mateix amb la persona que li hagi tocat en el paper. Es realitzarà així fins que siguin nomenades totes les companyes. 



Dinàmica 3 – El bingo del coneixement:
Per realitzar-la entregarem a cadascuna d’elles una targeta de bingo. En cada casella hi hauran escrites una sèrie d’afirmacions. Les companyes hauran de trobar a una persona per cada casella que s’identifiqui amb l’apartat i escriure el seu nom. A cada casella només es pot posar el nom d’una companya, sense repetir a cap en una mateixa casella. La primera que completi totes les caselles haurà de cridar bingo.



Dinàmica 4 – Persecució de noms:
Per realitzar-la els hi repartirem un full en blanc. En aquest hauran d’escriure el nom i l’edat del seu actor preferit. A continuació farem grups de x persones, segons el nombre de companyes a classe. Cada grup haurà d’aconseguir apuntar tots els noms dels actors i la seva edat abans que els altres grups, per tant, cada grup haurà de tenir en compte que els altres també voldran apuntar i hauran de trobar la manera, entre totes, d’apuntar tots els noms abans que els altres grups.



ANÀLISI DAFO:

Anàlisi intern:

- Fortaleses: Personalment, considero que sóc una persona bastant oberta i natural capaç de gestionar de la millor manera els possibles malentesos que poden sorgir. A més a més considero que tinc un caràcter prou alegre i contagiós per fer la dinàmica més divertida i animar a les companyes a participar amb més entusiasme. Pel que a les dinàmiques, hem intentat escollir i crear dinàmiques innovadores i entretingudes per aconseguir que les nostres companyes passin un bon moment.

- Debilitats: Personalment considero que sóc una persona a la qual li costa gestionar les seves pròpies emocions i controlar els seus actes en algunes situacions.


Anàlisi extern:

- Oportunitats: Considero que una bona actitud i ganes de participar per part de les companyes ajuda positivament en el desenvolupament de la dinàmica.


- Amenaces: Considero que la segona dinàmica anomenada “La vida en un globus” conté un recurs material que podria influir negativament en el desenvolupament de la dinàmica si aquest deixes de funcionar. Aquest recurs material és l’equip de música.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TANCAMENT DEL BLOG

Aquesta és l’última entrada que postejaré en aquest blog. Espero que tota la informació i opinió que us he compartit a través d’aquesta pla...