diumenge, 3 de maig del 2020

EXPLICACIÓ I VALORACIÓ DE LA DINÀMICA GRUPAL REALITZADA PER LES COMPANYES

El tipus de dinàmica que han realitzat les meves companyes ha sigut de cohesió i col·laboració. Això significa que el seu objectiu a través d’aquesta dinàmica era fomentar la confiança en el grup i saber treballar i col·laborar conjuntament.
Per poder aconseguir consolidar aquest objectiu han decidit implementar un escape room. L’escenari en què estava ambientat aquest joc era un segrest. Però abans de tot, per començar la sessió han implementat una dinàmica de presentació.

Dinàmica de presentació – La teranyina:
Per començar ens vam posicionar en forma de rotllana per tal de poder-nos veure entre totes. Després van entregar un cabdell de llana a una de nosaltres amb l’objectiu de teixir una teranyina entre tota la classe.
Per poder començar a teixir la teranyina, la companya que tenia el cabdell de llana havia de llençar-lo a una altra companya al mateix temps que deia algun objecte, cosa o acció preferida i subjectant un dels extrems del cabdell. La següent companya havia de fer el mateix, i així successivament, fins que totes haguéssim dit el nostre objecte, cosa o acció preferida.


Dinàmica – Escape room:
La història va començar quan totes ens vam veure segrestades en una casa, de la qual havíem d’aconseguir escapar abans que ens tornes a agafar el segrestador.

Per poder sortir de la casa havíem de superar quatre proves. La primera prova consistia a esbrinar el missatge ocult que estava escrit en el paper que ens van entregar. El problema era que el missatge estava escrit amb una tinta incolora i necessitàvem una sèrie de materials per poder-lo llegir. Per això entre totes vam començar a buscar per tota l’aula els materials amagats que necessitàvem. Un cop trobats tots els materials, entre els quals es trobaven un got, una ampolla d’aigua, un pot de pintura i uns pinzells, vam haver de pensar i rumiar de quina manera els havíem d’utilitzar per poder veure el missatge ocult. Després d’aconseguir llegir el missatge, ens vam adonar que estava escrit amb un alfabet inusual, el qual no coneixíem. Per sort ens van oferir una plantilla on estaven escrites quines són les lletres tradicionals que equivalen a les lletres de l’alfabet inusual, però no podíem escriure en cap lloc el missatge així que havíem de fer servir la memòria entre totes per recordar les lletres que desxifren el missatge. Finalment vam descobrir que el missatge era el nom de la següent localització.

Un cop a la següent localització, ens esperava una segona prova. Aquesta consistia a esbrinar un enigma de caràcter visual. Un cop vam aconseguir dir quina era la resposta correcte, ens van entregar un paper amb un missatge escrit amb un alfabet diferent del nostre, per sort ens van tornar a oferir la plantilla anterior per poder desxifrar el missatge, el qual ens deia quina era la pròxima localització.

Quan vam arribar a la propera localització, ens vam topar amb una altra prova, la qual consistia a desxifrar un enigma, però en aquest cas era un enigma matemàtic. Un cop vam esbrinar entre totes quin era l’enigma, ens van donar un paper on hi havia escrit un missatge utilitzant  un alfabet inusual. Quan vam ser capaces de llegir el missatge ocult utilitzant la plantilla que ens oferien, vam descobrir la següent i última localització.
Però en aquest cas, com només ens quedava una última prova per realitzar, ens van dir que tan sols teníem un minut per arribar a la següent i última localització.

L’última prova consistia a buscar en l’espai on ens trobaven les peces d’un puzle que estaven amagades. Entre totes ens vam posar a buscar per tot arreu i un cop les teníem totes reunides vam construir el puzle. Un cop complet el puzle només teníem dos minuts per buscar la clau que obria la porta i sortir corrents abans que ens agafi el segrestador.


Valoració:
Com a valoració personal considero que les meves companyes han implementat una dinàmica molt inusual, la qual valoro de manera positiva.
Penso que el fet d’implementar una dinàmica poc tradicional i típica per treballar la cohesió i col·laboració entre la classe ajuda a obtenir un millor resultat, ja que fa que les companyes mostrin una actitud més participativa i activa.
Considero que és important implementar activitats més modernes i actuals, com és ara un escape room, per tal d’aconseguir una major resposta per part dels participants, ja que en tractar-se d’una activitat desconeguda i nova per ells fa que s’obtingui l’objectiu proposat anteriorment amb major efectivitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TANCAMENT DEL BLOG

Aquesta és l’última entrada que postejaré en aquest blog. Espero que tota la informació i opinió que us he compartit a través d’aquesta pla...