PEHIS
(Programa d’Ensenyament d’Habilitats d’Interacció Social):
És
un programa cognitiu-conductual d’ensenyament sistemàtic d’habilitats socials a
nens/es i adolescents a través de persones significatives com companys/es,
famílies i professors.
Els
contextos són l’escola i la família.
L’objectiu
és promocionar la competència social en infància i adolescència.
El
seu procediment és el següent:
1. Instrucció
verbal, diàleg i discussió.
2. Modelatge.
3. Pràctica.
4. Feedback
i reforç.
5. Tasques
per a casa.
Goldstein:
mètode estructurat:
Per
a Goldstein, les habilitats socials són un conjunt d’habilitats i capacitats
(variades i específiques) per al contacte interpersonal i la solució de
problemes tipus interpersonal i/o socioemocional. Aquestes habilitats i
capacitats s’apliquen en activitats des de bàsiques fins avançades i
instrumentals.
Defineix
aquest procediment com un aprenentatge planificat i sistematitzat de les
conductes específiques conscientment requerides per l’individu.
1. Per
un funcionament efectiu i satisfactori.
2. Durant
el major temps possible.
3. Una
àmplia varietat de contextos interpersonals, positius, negatius i neutres.
L’aprenentatge
de les habilitats socials s’estructura en quatre moments fonamentals:
1. Modelatge.
2. Interpretació.
3. Crítica.
4. Generalització
o transferència.
Semblances:
Els
dos mètodes tenen incorporat el pas del modelatge en el seu procediment, ja que
utilitzen un procediment d’aprenentatge bastant semblant.
Les
habilitats socials estan orientades pels objectius i les regles de la situació.
Els dos mètodes tenen un objectiu didàctic i metodològic.
Diferències:
Com
podem observar el mètode PEHIS està orientat tant a la infància com a
l’adolescència, en canvi el mètode Goldstein només està orientat a
l’adolescència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada