Aquest
documental tracta de l’evolució que té un grup d’alumnes de la classe de 4t de
primària d’una escola japonesa. Podem observar com Toshiro Kanamori, el
professor encarregat de portar la classe de 4t aquest any, afronta els
problemes, conflictes i successos que van sorgint en el grup a mesura que
transcorre l’any. Es pot veure com Toshiro Kanamori implementa una metodologia
basada en la felicitat i en l’empatia.
Una
de les coses que més m’han cridat l’atenció, és el fet que faci escriure als seus
alumnes un diari personal cada dia perquè d’aquesta manera puguin expressar
allò que senten o pensen dels problemes o situacions que succeeixen.
L’objectiu
principal que té Toshiro Kanamori a través de les activitats que proposa (com
per exemple el diari personal), és aconseguir que els seus alumnes tinguin
compassió i empatia entre ells i es moguin a través de les emocions i els sentiments.
Cal
destacar que els estudiants japonesos no tenen exàmens fins quart de primària.
Per la cultura japonesa, els coneixements acadèmics no són el més important; sinó
els valors com el respecte, la paciència, la generositat, la compassió, la disciplina,
el control i la cura de la natura.
Després de visionar el documental, penso que la metodologia que imparteix el mestre Toshiro Kanamori ens ha de servir com a model per a un futur i l’hauríem de tenir molt en compte dins de l’àmbit educatiu.
Després de visionar el documental, penso que la metodologia que imparteix el mestre Toshiro Kanamori ens ha de servir com a model per a un futur i l’hauríem de tenir molt en compte dins de l’àmbit educatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada